17 listopada 2024

ArtaTTak

Blog Lifestyle

Trener sprzedaży – kim jest i kiedy warto go wybrać?

Źródło: https://www.mateuszmrozowski.pl/

Trener sprzedaży – kim właściwie jest i czym się zajmuje?

Trener sprzedaży jest wysoce wykwalifikowanym specjalistą zajmującym się wspieraniem przedsiębiorców w zakresie zwiększania konwersji – nie tylko pod kątem sprzedaży, ale także pozyskiwania dodatkowych połączeń czy też dokonywania rezerwacji przez klientów.

Jego głównymi obszarami działania, w których szkoli przedsiębiorców, są m.in. zbijanie obiekcji, weryfikowanie potrzeb konsumentów oraz prospecting czy też finalizacja sprzedaży.

Niektórzy mają problemy z rozróżnieniem trenerów sprzedaży od trenerów biznesu. Wbrew pozorom są to bardzo podobne zawody. Aby sprostać oczekiwaniom naszych czytelników, przygotowaliśmy kompleksowe porównanie obu specjalistów. Zachęcamy do przeczytania!

Trener sprzedaży vs trener biznesu – czym się różnią ?

W CV lub inaczej portfolio trenerów sprzedaży liczą się przede wszystkim wyniki sprzedażowe / handlowe. Jeśli natomiast chodzi o szkoleniowców biznesowych – kluczowe są rezultaty menedżerskie.

TRENER BIZNESU

Trener biznesu jest zdecydowanie bardziej ogólnym specjalistą. Szkoli swoich podopiecznych z wielu dziedzin, a mianowicie:

  • przywództwo,

  • wystąpienia publiczne,

  • negocjacje,

  • sprzedaż,

  • zarządzanie zespołem,

  • motywacja.

Trener biznesu = trener sprzedaży + trener mentalny + coach + mentor. Jego pomoc ułatwi Ci podążanie obraną ścieżką, zachowanie nieustannej motywacji oraz realizację założonych celów zdecydowanie szybciej, niż myślisz.

TRENER SPRZEDAŻY

Trener sprzedaży to wyspecjalizowany lider z zakresu sprzedaży. Pomaga przedsiębiorcom maksymalizować konwersję, pozyskiwać więcej klientów i regularnie zwiększać obroty własnych działalności. Najprościej rzecz ujmując – trener sprzedaży wyspecjalizowany jest we wszystkich zagadnieniach związanych ze sprzedażą, m.in.:

  • prospecting,

  • badanie potrzeb,

  • prezentacja,

  • neutralizacja obiekcji + próbne zamknięcie sprzedaży,

  • finalizacja sprzedaży.

Masz sklep internetowy? A może prowadzisz korporację i potrzebujesz wskazówek odnośnie dodatkowych metod na zwiększenie zarobków? Wszystko, co związane z konwersją, zbijaniem neutralizacją obiekcji i handlowymi rozmowami z klientami – kieruj do trenera sprzedaży. U niego z pewnością uzyskasz właściwą odpowiedź na konkretne problemy.